keskiviikko 11. syyskuuta 2013

ebay

Noniin nyt vihdoin tää mun lupaama ebay-postaus! Teiltä tuli kamalasti kysymyksiä ja kaikkee niin laitan niistä muutamia kysymyksiä tähän plus semmosia olennaisia muita kysymyksiä mitä ei edes välttämättä oo kysytty! Niihin sitten vastailen!

Untitled-1

Kysymykset
Miten maksaa ebayssa? - Ihan paypalin kautta. Eli sen kun tekee niin maksut menee luotettavasti sen kautta. Rahoja ei tarvii siirtää paypaliin ennen ostamista vaan ne menee sieltä ihan automaattisesti ostaessa. Pankkikortillakin voi varmaa joitakin tuotteita, mutta mulla ei siitä oo kokemusta. Ja jos joku nyt miettii niin miten paypalin tekee. No menee paypalin sivuille tekee tunnukset ja jonku ajan päästä nettipankkiin tulee koodi joka sitten laitetaan paypaliin jotta voi alkaa käyttään sitä paypaliaan. Noin tollain lyhyesti sanottuna. 

Minkä perusteella valitsen myyjän ebayssa? - No ensiks laitan hakuun hakusanan ja siitä tietty halvimmasta kalleimpaan ja sitten yleensä valitten niistä halvimman tuotteen jonka myyjä on topseller ja positiivistä feedbackkia on vähintään 98%. Mutta jos tuote jonka ostan ei oo parii euroo kalliimpi niin ei sillä niin väliä onko se myyjä top seller. Ostan siis monilta eri myyjiltä, mutta jos oon todennu hinta-laatusuhteen hyväks niin saatan useemmanki jutun ostaa samalta myyjältä. 

Tuleeko kaikki perille ajallaan? - Mun mielestä mulla ainakin on tullu ja se aikahan on aina 1-8vk riippuen tuotteesta. Mut mulla ei kai oo 1,5 kk kauempaa minkää tulemisessa kestäny. Mut mulle on myös käyny niin että yks kaulakoru ei tullu perille, mutta laitoin myyjälle viestiä niin rahat oon saanu takas.

Onko kaikki tilatut jutut ollu ehjiä? - Mulla on suurin osa ollu ehjiä. Yhessä bandeussa oli sivussa reikä siinä ompelukohdalla mutta sekää ei oo mitenkä näkyvä tai semmonen et se haittais ja siitäkin laitoin viestiä myyjälle. Myös yhdet tekoripset oli vähän epämuodostuneet ja oudot mut laitoin viestiä niin sain oikeenlaiset tilalle! Eli viestiä myyjälle niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Mullon käyny myös pidennyksien kans niin että suoristaessa liian kuumalla se hius on ns sulanu ja katkennu sen vuoks että on ollu niin käsitelty, ja tästäkin ilmotin myyjälle ja korvaukset siitäkin saa. 

Voiko tuotetta palauttaa jos ei oo tyytyväinen? - Mä en tästä niin tiä mutta en ite ainaka lähtis halppistavaraa palauttaan takas aasiaan, että mielummin sit viestiä myyjälle ettei o tyytyväinen niin varmaan joku yhteisymmärrys löytyy!


Hakusanat joita käytän
Yleensä ostan kaikkee pientä ns krääsää ebaysta, mutta on myös kahet kengät ja jotain vaatteita tullu ostettua. Laitankin tähän tuotteet ja siihen perään hakusanat siihen liittyen joissa on myös sitten linkit. Esim. Korut: Diamond bracelet (linkki aukee kun painat hakusanasta) HUOM! Muistakaa, että siis muitakin juttuja löytyy noilla hakusanoilla kun noi vaan mitkä oon siihen linkiks laittanu, eli kannattaa ite myös hakee noilla hakusanoilla, koska noi mun laittamat on vaan esimerkkejä!



Näiden lisäks sukkiksia ja leggingsejä ja polvisukkia ja tommosia löytyy paljon eli käyttäkää mielikuvitusta hakusanojen keksimisessä. Tässä esimerkkejä: fishnet stockings, stockings, stripe leggings, lace pantyhose. Sit vielä kännykän kuoria löytyy paljon näillä hakusanoilla: spike iphone 4 case, glitter iphone case, studded iphone case. Tietty too iphone sana kannattaa muuttaa oman puhelimen malliks, mutta kunhan nyt vaan käytin tota esimerkkinä!

Siinä ne sit tais olla. Ite löydän aina parhammiten sillon tuolta kaikkee kun laitan price + shipping: lowest first ja sit buy now. Aina ostan kaiken siitä englannin kieliseltä ebay sivulta, koska en löydä suomenkielisestä niin hyvin ja se on mun mielestä outo XD. Tässä vaiheessa mulla ei oo aikaa tai ideaa mitä muuta oisin voinu laittaa tähän, mutta jos jotakin kysyttävää tulee tai joku juttu minkä haluisitte löytää niin kommentoikaa ja kysykää! Toivottavasti tykkäsitte tästä ja, että tästä postauksesta on jotain hyötyä! Oli muuten harvinaisen työläs postaus tehdä. Piti oikeen kunnolla ajatella haha :--D

17 kommenttia:

  1. Oon usein miettiny näitä ebay- juttuja, kun siellä näyttää olevan kaikkee kivaa, mutten oo ikinä uskaltanu sieltä mitään tilata kun en vaan oikein luota omaan arviointikykyyni ton myyjän suhteen :D Mutta kiitos tästä, tää oli hyvä postaus! ;)
    veeruskancarpediemblogi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostat vaan top selleriltä jolla on 99% positive feedback nii sit pitäs olla aika varma ostos! Ja jos ei o semmone mitä luvataa ni eiku vaa sitä viestii myyjälle!

      Poista
  2. Ite oon aina friikannu noista eBay jutuista. Mahtavaa tavaraa ja krääsäähän sieltä saa, mutta itelläni on aina se varaus että entäs jos joku ryöstää mun tilin tai jotain :D Etenkin KISS Hello Kitty oheistuotteet oon käyny useaan otteeseen kuolaamassa, mutta koskaan ei ole uskaltanut :D Ehkä näillä sinun ohjeilla joku päivä :) Kiitos siis siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kukaan varmaan ryöstä kun kattoo kaikki jutut tarkkaan ja kun on hyvät salasanat ja kaikki tommoset kunnossa, ni ei kyllä pitäs olla huolta!(: No mutta ehkä vielä joku päivä rohkenet :--D eipä mitään!

      Poista
  3. Kiiiitos paljo tästä, auttaa mukavasti!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla, että on avuks! Ja eipä mitään :---)

      Poista
  4. kuinka usealla myyjällä yleensä on tuo vähintää 99% positive feedback ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mää en tosiaan osaa sanoo mutta helposti niitä löytää (-----:

      Poista
  5. hui kamala, kestääkö niitten tulossa noinki kauan? pistää miettimään kannattaako tilata, omalla kohalla siis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. riippuu myyjästä ja että miten kaukaa ne tulee :--D

      Poista
  6. Onko sulla itellä kokemusta noista pinkeistä meikkisiveltimistä ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niistä mulla ei oo, mutta en usko että mitään ihan käyttökelvottomia kumminkaan ois(--:

      Poista
  7. voitko linksuttaa mitkä pidennykset oot ite henk. koht tilannu ja kui pitkät ? :---) tahtoisin tilata samat! kuinka kauan ne on pysynyt hyvä kuntosina ja miten oot pitäny niistä huolta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä pidennykset jotka oon tilannu ja jotka mulla on! http://www.ebay.com/itm/111122068904 eli jet black on väri ja pituus 22" ja 110g (: nää on nyt 3kk mulla ollu ja oikeen hyvät on vieläkin, vaikka lähes jokapäivä oon käyttäny. On hoitanu niitä ihan nii että harjana käytän tangle teezeriä, sit välillä laitan niihin hiusöljyä ja pesen niitä tarpeen mukaan, eli tosi harvoin!(: Eli n. kerran kuukaudessa.

      Poista
  8. mitkä on sun nykyset pidennykset?:) mistä ne on tilattu!?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä pidennykset jotka oon tilannu ja jotka mulla on nyt käytössä! http://www.ebay.com/itm/111122068904 eli jet black on väri ja pituus 22" ja paino 110g!(----:

      Poista